Print Friendly and PDF

søndag 6. november 2011

Fylte auberginer



Den sommeren jeg var på min første interrail, besøkte jeg min kusine Elisabeth i Athen. Det var midtsommers, kjempevarmt i Ahten og veldig spennende. Da fikk jeg servert denne retten og jeg har laget den mange ganger siden.

2 store auberginer som deles i to på langs
Skjær rundt kanten for å kunne skrape ut innholdet,
la det stå igjen 1cm langs veggen.
Strø salt på auberginene, skyll før de fylles.

Lag kjøttsaus av
400g kjøttdeig
1 løk
1/2 rød paprika

Lag hvit ostesaus av
4 dl melk
1 1/2 ss maisenna som røres ut i litt kaldt vann
150g gulost


Ha kjøttsaus i de halve auberginene.
Hell på ostesaus, bruk en skje for å vende ostesausen
inn i kjøttsausen.
Ha osteskiver over.

Stekes ved 200 grader i ca 30 minutter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar